Acaraje com Camarão - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Remco - WaarBenJij.nu Acaraje com Camarão - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Remco - WaarBenJij.nu

Acaraje com Camarão

Door: Remco

Blijf op de hoogte en volg Remco

05 Oktober 2009 | Brazilië, Brasilia

De derde dag in Salvador was een legal. Vanochend de dag begonnen met de eerste echte braziliaanse capoeirales. En niet zomaar een les we zijn op bezoek gegaan bij Fundacâo de Mestre Bimba. Hier hadden we eigenlijk een prive les van Cervao en een andere capoeirista, terwijl Mestre Nenel vanachter zijn buro toekeek. Leuke korte les met veel sequencias de Bimba. Daarna in mijn beste portugees nog gesproken de Mestre(zoon van Mestre Bimba)!
We verblijven hier in een herberg bij Porto da Barra. Dit is het strand waar de portugezen als eerste landden... Of zoals onze braziliaanse vriend Antonio zei: "The first Brazilian was a product of r..."
Het is leuk om deel uit te maken van het leven op dit strand. We zagen een groep mannen(25 tot 60) voetballen. De kleinste (die van 60) had het hoogste woord en werd steeds meer uitgetest. Tot dat zelfs zijn fantastiche balgevoel ten einde was en hij de bij naam garnaal ontving. Dit maakt zijn commentaar alleen maar erger. En als bij donderslag stond hij alleen en was de dus niet zo hechte groep ineens aan het beachballen met anderen.

De afgelopen dagen hebben we met Antonio door de stad rondgelopen en vooral veel gegeten. Acaraje com Camarâo bij de MAM, Pizza bij de Farol, fejiao com arroz in de Shopping Bara ;) Met hem hebben we geloof ik vooral de vollere kant van Salvador gezien. Des te beter dat we nu naar Chapada Diamantina gaan. Hier gaan we hopelijk een trekking maken, zodat we die opgeslagen kalorieen ook kunnen verbruiken.

Er is nog meer om op te noemen, maar ik ga nu lekker eten. Later meer uit Chapada Diamantina.

Axé

• 05 Oktober 2009 - 22:25

Caxiado:

You know what to do & where to go in Lencois, do it!!! en vele groetn van mij doen... scoor ook nog ff een heerlijke cheese-stick op bara!

• 06 Oktober 2009 - 11:16

Linda:

Ha Remco,

Dat klinkt als een goede start van je reis!

Veel plezier, je huisgenootje Linda

• 12 Oktober 2009 - 21:31

Maatje, 12 Oktober:

Leuk om alles te lezen. Klinkt boeiend, ook de ontmoetingen en je aktiviteiten.
    Ben beniuwd naar meer.
    Tot de volgende keer. Adios
    samen, Maatje

• 13 Oktober 2009 - 06:43

Linda:

Lieve groeten vanuit je eigen kamer in Utrecht waar de regen langs de ruiten stroomt. Het is koud, het is guur; wordt het nu nóg beter daar in Brazilië? ;) In ieder geval kan ik me vanaf nu op de winter gaan verheugen: de eerste sneeuw in Wagrain is gevallen!! x Linda